maandag 21 januari 2019

Blue monday........


  Vandaag is het "blue monday ".
De meest depressieve dag van het jaar. 
Depressie is een veel voorkomende ziekte. 
Een ziekte waarvan je aan de buitenkant niets ziet. 
Maar het is er wel bij heel veel mensen, en niet alleen op deze maandag.
Ik hoop dat het zonnetje op deze dag het voor degene die hier mee van doen hebben het iets dragelijker maakt. 


Ik maakte vanmorgen een prachtige wandeling van zo'n 14 kilometer. 
Met de honden en mezelf. 
De opkomende zon, de rijp op takken, het bevroren gras......het was een plaatje. 
En dat  zomaar in de randstad.


Heerlijk dat zonnetje weer eens, want wat hebben we de afgelopen tijd veel grijze dagen gehad. Maar nu genieten we van de zon en de winterse kou. 
Erwtensoep weer. 
Ik kookte afgelopen vrijdag een grote pan, verdeelde die in porties en vroor een gedeelte in.
Lekker voor later.




Gisteren maakte ik ook een wandeling naar de Wijde Aa, zo heet dit water bij ons in de buurt. Helaas is de foto niet scherp genoeg, hij is gemaakt met mijn telefoon. 
Maar de witte vlekken op de foto zijn allemaal zilverreigers.
19 telde ik er op een rijtje.
Zoveel heb ik er hier nog nooit bij elkaar gezien.



Afgelopen zaterdag was er bij de Hertog Inn in Rijpwetering een workshop gegeven door Patricia (haar blog vind je hier https://quiltsathome.blogspot.com)
Ze maakte de prachtige quilt Mariners Compass. 
Wil je foto's van de quilt zien moet je zeker even op haar blog kijken.



Het was een leerzame en gezellige dag, waar de techniek door Patricia goed werd uitgelegd. Ze geeft nog meer workshops elders.
Ook Karen zorgde weer heel goed voor de inwendige mens. 


Nu is het niet zo dat ik meteen aan deze quilt ga beginnen. 
Deze gaat op het lijstje "wil ik ook nog eens maken".
Maar het eerste kompas maak ik sowieso wel af .


De afgelopen week heb ik best wel veel gequilt. 
De ene of de andere week scheelt nog wel eens qua quilt tijd .
Zo ging ik verder met de eerste ster van de stars upon stars quilt. 
1 ster is bijna af.
En ik vind het resultaat zo leuk geworden. 
Had ik bij mijn eerste punt nog zoiets van, is dit nou wel zo leuk ?
Nu ze aan elkaar zitten ......Is het leuk.




Ook is er weer een rij af van de Dear Jane quilt. 
Rij 7 inmiddels. 



10 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke wandeling heb je gemaakt, en prachtig patchwork. Zo kom je de koude dagen prima door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die Jane blokken en ook die ster ziet er schitterend uit! Ja, zo'n lijstje : wil ik maken, hebben we allemaal.
    Het gekke is, dat ik vrijwel altijd toch aan iets anders begin dan iets van mijn lijstje.
    Prachtige foto's laat je zien. Het is koud, maar zo heerlijk zonnig en windstil weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht foto's. Je projecten zien er ook geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja, je hebt niet stil gezeten. Eerst schrijf je over wandeling van 14!!! km en daarna over die prachtige workshop van Patricia (die ga ik ergens anders volgen) en zo'n ster, die ga ik ook maken, ook een workshop!
    Mooie foto's hoor. En je DJ blokken zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben gek op kompasrozen ga dus zeker even kijken.
    Prachtige foto's ook van de natuur.
    Heerlijk jaargetijde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie creaties! Knap! Leuke foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, zo wandelen in de natuur.
    Mooie quiltprojecten :o)
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed wandelweer was het zo te lezen. Lekker hoor! Wat heb je lekker doorgewerkt. Ik heb iets van 60 Dear Jane blokjes af en 2 Polaksterren, zoals ik ze noem. Een derde is geknipt. Heel leuk ook om mee bezig te zijn, maar dat vind ik van al mijn projecten die ik onder handen heb.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je ster wordt prachtig ! En je kompas in wording is ook al zo leuk. Veel plezier met je projecten !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...