zaterdag 16 juli 2016

Een handwerk update......




Hallo lieve blogvolgers.
Hoe was jullie week ?
Hier was het een beetje een drukke week, met van alles en nog wat.
Allereerst moest er een nieuwe vriezer en vaatwasser worden geplaatst.
Het verhaal van de vriezer is een heel vies verhaal met een luchtje eraan.
Toen we namelijk thuis kwamen van vakantie bleek dat de vriezer in de vakantie de geest had gegeven.
En ik kan je wel vertellen daar word je niet vrolijk van.
De lucht die eruit de vriezer kwam was echt niet te harden.
Na verschillende pogingen om de lucht eruit te krijgen: azijn, koffieprut, gloor, schoonmaakmiddel en zuiveringszout, was het tijd voor een nieuwe.
De vaatwasser waste al een poosje niet meer schoon, dus ook maar meteen deze vervangen.
Maar dingen die kapot gaan komen nooit alleen, dus brak  mijn bril ook spontaan (niet meer te repareren), en gaf maandag ook nog de tablet de geest.

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen..........maar ik ben wel even klaar met kapot spul.


Werd er dan ook nog een beetje gehandwerkt ?
Natuurlijk !!
Want wanneer je met deze deken bezig bent word je vanzelf weer blij.
Ik ben inmiddels begonnen met week 13.
Maar het gaat niet meer zo snel want de rondjes worden steeds groter.
Het blijft een plezier om aan deze deken te haken.
Ik leer steeds weer iets nieuws.
Alle patronen van de deken kun je hier vinden.
http://www.crystalsandcrochet.com/crochets/mandala-madness-cal-2016/





Wanneer de deken een beetje te warm wordt op mijn schoot is er altijd nog de sampler van
 Wieke van Keulen. Ook een leuk werkje om te doen, als je tenminste goed op het patroon let, want anders moet je een stukje terugbreien.........en dat schiet niet echt op. 


Patroon 1 en 2.


Patroon 3 en 4.


Patroon 5 en 6.


Patroon 7 en 8.


Patroon 9 en 10


Patroon 11 en 12.


Patroon 13 en een begin van 14.


Ik probeerde dit nieuwe recept:
Pulled pork.
varkensvlees, uien, knoflook, barbecuesaus, oud bruin bier, cayenne peper, gerookt paprikapoeder, komijnpoeder, uipoeder, peper en zout.
En dan laten stoven in de oven.
Om je vingers bij af te likken.


Fijn weekend.

3 opmerkingen:

  1. Tja, een ongeluk komt nooit alleen zeker? Ik hoop het ook voor jou dat het nu even gedaan is met kapotte spullen!
    Wow, dat breiwerk ziet er zoooo mooi uit! Echt schitterend!
    En euhm... smakelijk!!! De foto ziet er al heerlijk uit, dus dat zal wel lekker geweest zijn :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een narigheid na de vakantie. Jullie hebben veel pech zo kort na elkaar. Gelukkig gaat het goed met jouw haakproject. Het wordt echt prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig haakwerk, heel bijzonder.
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...