woensdag 13 januari 2016

Allerlei...........lekkers en leuks.

Hallo lieve bloglezers/volgers.
Hier was het een drukke week, maar wel een leuke drukke week.
Ik heb veel tijd doorgebracht in de keuken. Van de feestdagen waren er nog wat lekkere dingen overgebleven. En daarom bakte ik twee broden met een vulling van pesto en mozzarella. Bovenop het brood drukte ik de laatste olijven. Een kom paprika-tomatensoep erbij......en lekker dat het was.
Paprika, tomatensoep: paprika's, tomaten, uien, knoflook met olijfolie, zeezout en peper in de oven laten garen, in de pan, staafmixer erin en op smaak brengen met zout en peper, eventueel nog verdunnen met water tot de juiste dikte. Scheutje kookroom en klaar is de soep.





De hartige taart maakte ik van restjes Franse kaas, een pak iglo Hollandse diepvriesgroente en was ook om te smullen.
Zo raakte de koelkast ontdaan van de laatste december snoeperijen. Hier in huis wordt er weinig weggegooid. En ik vind het ook leuk om met restjes iets lekkers te maken.



Afgelopen maandag was er weer handwerk dag bij mij thuis. Daarvoor bakte ik een appelcake met karamel. Het recept kun je hier vinden.
http://www.24kitchen.nl/recepten/karamel-appelcake
We waren met zijn zevenen en het was ook erg gezellig met elkaar.
Er werd gehaakt, gequilt en veel gekletst.
De lunch bestond uit erwtensoep, pompoensoep, roggebrood met spek en eigengebakken brood.




Ook deze week ging ik verder met mijn Stonefields quilt. En schreef ik vorige week dat ik aan de Flying Geese rand ging beginnen. Er moeten er 176 worden gemaakt. Inmiddels heb ik er al 118 ! klaar. Het gaat sneller dan dat ik had gedacht. Het is ook een leuk klusje om onder het tv kijken door te doen. 


Ook naaide ik een paar blokken voor de quilt, waaronder degene op de foto's hieronder.
Nog een paar blokken en dan ga ik de quilt in elkaar zetten.
Ben heel benieuwd hoe het in zijn geheel gaat worden.





En ja ook hier in huis blijven er dingen liggen.Teveel moois, teveel inspiratie vaak en te weinig uren in een dag. Toen ik van de week iets op moest zoeken tussen mijn handwerkspullen kwam ik dit borduurwerk tegen.
Veel te leuk om ergens tussen een stapeltje ongeregeld te belanden.
Dus ga ik de komende week eens op zoek naar een mooi lijstje o.i.d. om het borduurwerkje een plekje te geven wat het verdiend. Zodat ik jullie volgende week het eindresultaat kan laten zien.
Een goede stok achter de deur zullen we maar denken.
Blijft er bij jullie ook wel eens iets onaf of bijna af liggen ?





Ik ben benieuwd naar wat jullie graag op mijn blog zouden willen lezen of zien.
Mijn blog is vaak een ratjetoe van van alles en nog wat.
Er zit niet altijd veel structuur in.
Dat komt natuurlijk doordat ik van veel dingen geniet en jullie daar graag in laat delen.
Dus daarom mijn vraag aan jullie:
Wat heeft je voorkeur ?
Wat hoeft van jou niet zo erg ?
Ik benieuwd naar, hoe jullie mijn blog lezen en waarom ?
Wat zou je meer willen ?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie. 



3 opmerkingen:

  1. Laat het maar een lekker ratjetoe blijven hoor!
    Van alles wat je hier laat zien vind ik gewoon alles ook leuk.
    Je borduurwerk vind ik helemaal te gek...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier blijft ook wel eens wat liggen hoor!
    En maak jij er maar een ratjetoe van op je blog. Juist gezellig.
    Groetjes Aly
    http://creahobbyvanaly.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig merklapje en super leuk die bijpassende knoopjes !
    Liefs Rini

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...