dinsdag 14 juli 2015

Stonefields blokjes..........




Hobby's.....
Ik heb er best wel veel.
En daar is er in het afgelopen jaar nog 1 bijgekomen.
Het stond al heel lang op mijn verlanglijstje.
Quilten
Maar ik heb al zoveel dingen die ik leuk vind.
Dus schoof ik het voor me uit.


Maar ik spaarde ondertussen wel lapjes.
Want misschien.......begin ik er toch een keertje aan.
Totdat ik ergens op het WWW (ik weet echt niet meer waar).
Dit patroon tegen kwam.
De Stonefields van Susan Smith.
10 maanden lang krijg je iedere maand een patroon toegestuurd.
Dit patroon bestaat uit 10, 11 of 12 blokjes
Inmiddels heb ik maand 9 toegestuurd gekregen.



Ik heb een kleine achterstand.
Heb zojuist maand 7 af.
Maar ik doe het lekker op mijn eigen tempo.
Omdat ik nog zoveel andere hobby's heb.
Omdat wij in de zomermaanden ook weer andere hobby's hebben.
We fietsen, wandelen en tuinieren graag.
En daar gaan ook de nodige uurtjes in zitten.


Maar leuk is het wel.
Al die verschillende blokjes.
De lapjes bij elkaar zoeken.
Soms zit een blokje in elkaar en ben ik toch niet tevreden.
Ik merk dat ik te "voorzichtig" ben met kleuren.
Er mag best wel wat meer contrast in zitten.
Maar al doende leert men.



Ook daar is het WWW goed voor.
Inspiratie genoeg.
Want er zijn er velen die de quilt al af hebben.
En doe ik bij die anderen kleurinspiratie op.














4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie is dit toch! Heb de patronen in huis maar eerst nog wat afmaken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik tot nu toe zie is prachtig. Een echt geduld werkje lijkt me.
    Dat van die vele hobby's ken ik. Maar dat komt omdat we creatief zijn en dan zie je steeds weer wat anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi herkenbaar! Veel te veel hobby's. En daarmee dus ook spullen. Lapjes idem dito want ook ik wil heeeel graag weer achter de naaimachine.
    Wat zijn je blokken prachtig, lijkt me leuk en leerzaam om te doen. Staat ook nog op mijn wil-ik-graag-maken-lijst zoiets :D Tsja, wat niet eigenlijk ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt bekent ook ik ben bezig met de Stonefields, maar er kwam een 10 dagendoos voor de geboorte van een nieuwe kleindochter tussen door. tja die hobby's ik heb er ook "te"veel!!!
    Je blokken zien erg mooi geworden!

    groetjes, evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...