zondag 10 augustus 2014

Nazomeren.......

 

We willen het nog niet.
Maar.
Toch merk je het al.
Een heel klein beetje misschien.
Je ruikt het.
Je ziet het.
De zon schijnt niet meer zo fel.
Verkleuringen in de natuur.
Bessen die naar mooi rood verkleuren.
 

 's Morgens vochtig buiten.
Soms met mist.
Nazomer.
(klinkt in ieder geval vriendelijker dan herfstig)
Dat wil natuurlijk niet zeggen.
Dat er nog veel moois is buiten.


 In onze tuin.
Bloeit er nog van alles.
De rozen proberen het een tweede keer.
En dat lukt ze wonderlijk goed.
Er bloeien nu veel vlinderplanten.
Dat brengt gefladder in de tuin.
Vlinders en insecten.


 Ik geniet van de tuin.
Loop rond met mijn fototoestel.
Er kan dan zomaar een uur voorbij zijn.
De vlinders wennen.
Aan mij en blijven (soms, niet altijd hoor) zitten waar ze zitten.
Zodat ik ze mooi op de foto krijg.
Daarover in een volgend post meer.


 Zo houden we de zomer nog wel even vast.
Ik stop de zomer ook in potten.
We oogsten.
Bramen, pruimen, druiven en tomaten.
Er is veel gepruttel in de pannen.
Natuurlijk hebben we er ook al van gesnoept.


 En ook al is vandaag het weer iets minder.
Wanneer ik naar deze foto's kijk.
Deert me dat niets.
Ik hou van alle jaargetijden en alle weer.
Ja echt.
Wanneer het regent trek ik mijn regenpak aan.
Bij kou kleed ik me warm.
Maar trek er altijd op uit.
En wandel kilometers met de honden.
 

 
 Natuur altijd mooi.
Je moet er alleen wel van willen genieten.











8 opmerkingen:

  1. Oh mooi zeg....wat maak je toch prachtige foto's.....
    Maarre...ben wel even sneu.....komt er echt iets van herfst aan...?
    Oh.....wil nog niet, wil nog niet.......;)
    Nog even genieten van een heeellle
    lange zomer!

    Heb genoten van deze prachtige parade...

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik heb met je mee genoten.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for sharing your beautiful garden with me.
    Hugs Kay

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stunning pictures! Beautiful! Thank you for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige♥ natuurfoto.s♥ heb je gemaakt zeg..!!
    en neeeee ik wil nog geen herfst brrr..laat die maar nog ver weg zijn ..we willen nog genieten♥ van een WARME♥ nazomer♥..;)
    Liefs♥ en fijn weekend alvast Gaby..♥;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi verhaal en foto, s, ik geniet ook elke dag van de natuur hoe het zo veranderd elk jaar, als de bladeren vallen en verkleuren zo mooi en bloemen nog blijen staan en in de lente weer alles op bloeit echt prachtig , groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...