woensdag 6 maart 2013

 
Hallo lieve blogvriendinnen.
En dan zijn er zomaar opeens twee weken voorbij.
Geen inspiratie ??
Inspiratie genoeg.
Geen tijd ??
Natuurlijk wel want ergens is er altijd wel een verloren half uurtje te vinden.
Geen zin ??
Dat eigenlijk wel.
Niets te vertellen ??
Er is altijd wel iets te vertellen.
Vakantie ??
Nee hoor we waren gewoon thuis.
Geen excuses dus om niet te posten.
Hoewel ??
Mijn man gaat zijn baan kwijtraken.
Zoals bekend is er in de bouw (en niet alleen in de bouw) een grote recessie aan de gang.
En hoewel we er nog wel mee kunnen leven dat hij eerder gaat stoppen met werken, de jongere moeten ook een kans krijgen. Is de manier waarop, je na 48 jaar bij hetzelfde bedrijf te hebben, gewerkt niet bepaald netjes te noemen.
Nu wil ik jullie daar niet verder mee lastig vallen maar energie kost dit allemaal wel.
 
 

Voor ons wordt het leven na deze week heel anders.
Maar we gaan de toekomst zonnig tegemoet.
Want de problemen die er nu zijn zullen ook wel weer opgelost worden.
En blijven we er positief en netjes mee omgaan.
We zijn gezond, hebben een heerlijk gezin, een fijn huis.
En waarderen dit.
 
 



 
Juist nu is het heerlijk om op de bank te kruipen met een handwerkje.
En omdat het bijna pasen is!!!
En de eerste lammetjes geboren zijn.
Maakte ik dit schaapje.
Het patroon komt hier vandaan.


 
En ook nog deze kippetjes.
Hier komt het patroon vandaan.



 
En wat dacht je van deze Ienie Mienie.



 
En dit haakwerkje is nog niet klaar.
Het patroon komt hier vandaan.

 
Een pakketje van dit beertje kocht ik twee jaar geleden op de berenbeurs in Rotterdam.
Het pakketje kocht ik bij Astrid Bears.
 
 

En ga ik ook nog steeds verder met Sweet Hearts 2013.
Iedere dag een hartje.
Soms smokkel ik wel eens een beetje.
Want het is zo een leuk werkje dat ik het niet altijd laat bij maar 1 hartje per dag.
En zijn er zo weer een paar gemaakt.
 
Fijne dag allemaal.
 


10 opmerkingen:

  1. wat een prachtige dingen zie ik voorbij komen ...niet zo leuk nieuws ook wij weten wat het is wij hebben er 2 jaar gelee in gezetten ...vind maar weer eens werk alles veranderd in 1 keer , gelukkig heeft mij man weer werk gevonden naar een jaar maar leuk is anders als je na zoveel trouwe jaartjes de zak krijgt .... wens jullie veel sterkte ook al lost het wel weer op blijft niet leuk ...lieve groet rosita...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am so sorry your husband has lost his job. Try and be positive, and may be a new start in something else.
    Big Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waardeloos als je na 48 jaar een schop krijgt! Ik heb dik 26 jaar in de bouw gewerkt (op kantoor uiteraard) en kreeg ook ontslag. Nu 2 jaar thuis (wel weer even gewerkt tussendoor maar hield ook weer op) en met mijn bijna 46 jaar ben ik te oud/te duur voor vele bedrijven, áls er al vacatures te vinden zijn. Maar kop op, we genieten van wat we hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's weer. Ja, dat bloggen, het is wat!!

    Ik krijg er nu juist weer mee zin in, de laatste tijd!!

    Leuk je beertje of moet ik haasje zeggen van Astrid!Ze maakt mooie dingen!!

    Lekker he dat lente zonnetje. Al is het hier een stuk minder dan gisteren!


    Geniet ervan.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja,
    Mijn man {Jonathan } is lang geleden na 13 jaar trouwe dienst ook op een niet zo mooie manier ontslagen. Daar heb je even een vervelende nasmaak van.Sterkte allebei.

    Ik vind de foto,s weer geweldig. Het lammetje en de beren. heel lief.

    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat is echt niet leuk als je na 48 jaar zo kan vertrekken. daar zou ik ook echt flink van baalen zeg. En tegenwoordig ben je al snel te oud voor een nieuwe baan. Maar je moet inderdaad positief blijven. Ook al valt dat inderdaad niet altijd mee.
    ik vind al je mooie freubelwerkjes echt schattig Marja. Fijn dat je toch nog zo lekker je afleiding heb.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi toch weer.Jij hoeft je duidelijk niet te vervelen.
    Nee,beslist niet leuk dat je man zijn werk verliest.
    Het zijn moeilijke tijden.
    Ik vraag me toch wel regelmatig af,waar dit eindigt allemaal.
    Dat bezuinigen rammelt van alle kanten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh bah zeg......wat naar nieuws.
    Wel goed dat jullie er zo positief in staan, dan hebben jullie toch al de helft gewonnen.
    En je ziet nog prima hoe rijk je bent/ jullie........dus......gaat vast goedkomen.

    Fijne avond

    Liefs en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vervelend nieuws voor jullie.
    Gelukkig heb je een leuke hobby, want wat laat je weer leuke dingen zien.
    Altijd inspirerend!

    Goed en hopelijk een zonnig weekend.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your creations are fantastic, I love the little lamb, it is touching.
    I wish you courage, and think that things work out if you believe in the future. ♥ Léa

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Related Posts with Thumbnails