donderdag 17 maart 2011

Tijd voor de tuin.

Het wordt weer tijd voor de tuin. Nu het weer wat meer lente-achtig is is het tijd om op te ruimen, te schoffelen, buxus snoeien, vaste planten te verpoten, te zaaien en de rozen te snoeien.
Veel werk, veel spierpijn maar ook een heel tevreden gevoel.
Dit is ook genieten.




De rode knoppen van de abrikoos in de kas veranderen na een paar dagen zon in kleine lieve witte bloemetjes



Narcissen reiken met hun bloemhoofd naar de zon. Ze koesteren zich, net zo als wij graag, doen in het
lentezonnetje.
Wie wordt daar nu niet blij van ?



De afgeknipte buxus takjes worden, naar ik hoop, nieuwe struikjes.

8 opmerkingen:

  1. wat een vrolijke post daar wordt ik blij van,

    fijne aVOND.
    GR Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi met rommy echt vrolijke foto`s met die mooie narsisen maar nog even een vraagje wil je nog wel zo schatig klein beertje maken ik ben in de zommer jarig ik weet niet hoe lang je nodig hebt je moet er wel zin in hebben ik hoor het graag van je liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke beelden bij je...
    Heerlijk niet echt even genieten buiten....
    Ben ook heerlijk in de tuin geweest....ai mijn rug ;0)
    Fijne avond
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leaving a message to Astridbears, I descover your blog. Everything is so nice and sweet, congratulation
    Have a nice day
    christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bloesem aan de abrikoos,
    gaat hij van de zomer naar buiten,of blijft hij in de kas?

    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marja,
    vandaag is het heerlijk buiten en ben al lekker in de tuin bezig maar er moet nog erg veel gebeuren. Vind je abrikoos knoppen en bloemen echt prachtig, lijkt me ook erg leuk om een klein kasje te hebben.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's weer, ik geniet ook al van het voorjaar, da's toch wel mijn favoriete jaargetijd.
    Had nog ff n vraagje, heb je die buxes nu al geknipt? En stop je die stekjes zo bij elkaar in de grond?
    Ik ben in de tuin ook bezig met buxesranden aan te leggen, maar kopen is best n kostbare aangelegenheid, ik heb nogal een grote tuin. Dit zou natuurlijk wel een handje helpen.
    groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...