donderdag 8 juli 2010

Corners of my Home.


What a summer we have !!! We have been in France for three weeks and we enjoyed our holiday. Good weather, beautiful villages, reading books, a lot of chrocheting, sewing new things (I tell you later about it), we walked and walked and walked, good wine and cheese, a little brocante, and a lot of relaxation. I am thankful for having such a good time.
And then its time to go back home. It's good to be back home.
Today I show you a little corner of our house. On a  tray in the kitchen I show parts of a service called
 't Molentje (windmill). I collect it for about 15 years now, and sometimes I find something at Marktplaats or the thriftshop. Also on the tray pink glass, another collecting item of mine.



Wat een zomer hebben we !!! Na drie weken Frankrijk is het natuurlijk ook weer fijn om thuis te zijn. We hebben genoten van prachtige dorpjes, het mooie weer, lekker eten en goede wijn, we hebben kilometers gewandeld, heerlijk ontspannnen, boeken gelezen, veel gehaakt en nieuwe ideetjes uitgewerkt.
Ik ben dankbaar voor zo'n heerlijke vakantie en om weer gezond thuis te mogen komen.
Droevig was het begin van de vakantie om het verlies van mijn vriendinnetje en zij is ook zeer niet uit onze gedachte geweest. Op haar rouwkaart stond Geniet van elke dag, en dat was niet zomaar een kort zinnetje, nee ze kon met al haar pijn en steeds weer niet goede uitslagen genieten van de kleine dingen van het leven.
Ze is een voorbeeld van een prachtig mens. En ik weet dat als straks alles weer een beetje gewoon is we weer mopperen over dingen die de moeite niet waar zijn, ik ben tenslotte ook gewoon maar een mens.
Maar de laatste jaren met haar heb ik wel geleerd om me niet overal meer zo druk om te maken, het is de moeite vaak niet waard en het kost zoveel energie die je beter aan leuke dingen kunt besteden.
Dankjewel lieve schat voor zoveel wijsheid.
En ik weet dat je ergens op een mooi plekje op de regenboog zit om ons er aan te laten blijven denken.


Vandaag weer wat thuisplaatjes (foto's Frankrijk houden jullie nog even tegoed). Dit hoekje in de keuken staat er al een hele tijd. Ik ben niet zo veranderig, is het goed dan is het goed. Soms komt er nog iets bij wanneer ik weer een vondst heb gedaan in de kringloop of rommelmarkt, je kunt lang blijven stapelen met servies. Dit zijn onderdelen van mijn verzamel servies van 't Molentje. Allemaal gevonden via marktplaats of de kringloop. De laaste tijd komt er niet meer zoveel bij maar dat is het leuke van verzamelen wanneer je weer iets tegenkomt ben ik als een kind zo blij.

2 opmerkingen:

  1. geweldig meid, wat moet het een genot zjn om bij jou op de thee te komen :)) ik kan zo genieten van je decoratie kunsten, en je wijsheid, we zitten ook in zo'n situatie, vreselijk dat we op dit soort wijze even weer met de neus op de feiten geduwd moeten worden. de kunst is om het neit te veleizen,dus genieten meid, zeker van dit hoekje, liefs van Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedecoreerd hoor!! iets wat mooi is blijft mooi!
    Wat een prachtige woorden voor je vriendin! en het is jammer dat ze er niet meer is, ze zijn zeldzaam die prachtige mensen waar je altijd van op aan kunt!!
    Ik wens je toch een hele fijne dag met genietmomentjes
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...