vrijdag 9 juli 2010

Al is het plekje nog zo klein.........gezellig maken kan altijd.


This is the vieuw we have when we are sitting on our balcony.
I made this picture this early morning at 6.30. So early and you can feel and smell it is goïng to be a sunny warm day. I was up so early because I want to go to my garden, I have to pick up  the black berries. And there are a lot of it. A whole bucket full  I pick up to make juice and jam.
I took the dog, Luna, with me so we have our morning walk and our daily exercise.

Dit is het uitzicht dat we hebben als we op ons balkon zitten, ik maakte deze foto vanmorgen om 06.30 uur. En dan voel en ruik je al dat het een warme dag gaat worden. Ik was zo vroeg op (ik ben eigenlijk meestal wel vroeg op) omdat ik een beetje vroeg naar de volkstuin wilde. De zwarte bessen zijn rijp en moeten geplukt worden. Ik ga er jam en sap van maken. De hond neem ik mee, heeft zij ook meteen haar wandeling gehad. De tuin ligt op loopafstand van huis, zo'n 40 minuten lopen, ideaal om het dan zo te combineren. Hebben we allebei onze beweging weer gehad. Want van hardlopen komt nu niet veel, lees niets, met deze temperatuur. Genoeg drinken mee en er een paar uurtjes tegenaan. Na drie weken vakantie is het weer even aanpoten om het onkruid onder de knie te krijgen. Dat hebben we de afgelopen twee weken weer voor elkaar gekregen dus wordt het nu tijd voor de leuke dingen, genieten en oogsten.





Al met al geen foto's van de tuin want met dit felle zonnetje is het moeilijk om mooie foto's te maken dus houden jullie die nog even tegoed. Maar ik ben ook best wel trots op ons balkonnetje. Al is het niet groot toch heb ik mijn best gedaan om er een gezellig plekje van te maken. Een doorn in mijn oog zijn alleen nog de grindtegels op de grond, maar ook daar heb ik deze week verandering in gebracht. Ik heb ze allemaal gedraaid en ik moet zeggen het ziet er nu al beter uit. Volgende week gaat de verfkwast er overheen en dan heb ik nog een leuk sjabloon van klimop liggen. Ga er een soort van vloerkleed van maken.
Werk aan de winkel waar het me nu net een beetje te warm voor is.

Okay, okay these photos aren't from the garden but on such a sunny day it's difficult to make good photos, I wil show you these in an other post. I hope you don't mind I show you our balcony. Not very large but a nice place to sit, but not today it's to hot to be outside so I am sitting inside with all the curtains closed, so we keep it cool.



Met het planten van de kruiden heb ik wel succes gehad. Het is hier soms zo warm dat er niet zo heel veel wil groeien maar kruiden en vetplantjes houden daar wel van en groeien dan ook de pot uit. En nog nuttig ook want gebakken aardappeltjes uit de oven met knoflook en verse rozemarijn smaken net iets lekkerder. Of is dat gewoon maar idee ???? 

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal zo fris uit. Prachtig. Je bent wel lekker vroeg op pad gegaan en ik ben het met je eens dat met deze hitte dat het lekkerst is. Later doe je helemaal niets meer. Mooie foto's, dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey swapmaatje ;)
    leuk dat je een berichtje achterliet op mijn IKEA post.. je balkon ziet er super gezellig uit, daar kan mijn stadstuintje een voorbeeld aan nemen.

    Van de winter zijn hier alle potten zo'n beetje kapot gevroren, dus het is een beetje kale boel, ik heb nu wat spul in zinken emmers staan en kon het zelfs over mijn hart verkrijgen er wat gaten voor de afvoer in te slaan.

    Egenlijk wil ik een mooi binnenplaatsje ervan maken. Ik zie t al voor me ... een mooie witte schutting en een groepje prachtig bloeiende planten ervoor. Ik hoef alleen maar te beginnen maar ja net wat je zegt... t is veel te warm!

    Ole ole voor vanavond ;)
    x dees

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...