zaterdag 1 mei 2010

Ik ben er weer.


Zo daar ben ik eindelijk weer. Dat betekend niet dat ik niets gedaan heb de laatste weken. De volkstuin is weer helemaal klaar voor de lente/zomer. En omdat ik steeds mijn fototoestel vergat heb ik ook niet veel te laten zien. Maar dat gaat helemaal goed komen, dat beloof ik jullie en mezelf. Op mijn andere blogs was ik regelmatig actief dus neem er gerust eens een kijkje. Atelier Rosabears, Rosabears en Rosabeer. Veel ??? 4 blogs bijhouden, ach ja soms wel maar het is zo ontzettend leuk. Maar om het wat overzichtelijker te maken zou het misschien toch handig zijn om er 1 of 2 te combineren. Ik denk er nog over na. Tuinieren is niet mijn enige hobby ik heb er nog veel meer. Mijn tuinblog is meer voor de lente/zomer periode bedoeld en mijn andere blogs gaan over huis, rozen en alles wat daar mee te maken heeft verzamelingen, berenhobby, cursussen en mijn maaksels 



Deze keer zullen jullie het moeten doen met een paar foto's van ons balkon. Om een beetje privacy te hebben, heb ik vorige week wat taxus geplant. Zo creeër je een beetje afscheiding en groen is altijd beter dan een groot op een glazen afscheiding. Misschien is het nog een beetje te zien op de bovenste foto, maar de buren hebben andere ideeën over een balkon gezellig maken. Ooit kwaste de schilder een groot wit kruis op het glas om aan te geven dat er een nieuwe ruit in moest, de nieuwe ruit kwam er niet in en het witte kruis bleef zitten waar het zat. Vandaar ons haagje. De schaal hierboven heb ik deze week gemaakt, het is de bedoeling dat er nog een plankje onderkomt, de schaal wordt dan op een paal vast gemaakt en in de tuin gezet. Bovenop zit een stenen duifje.



 
Omdat dit balkon (we hebben er aan de andere kant van ons appartement nog één) op het zuiden ligt drogen de potten erg snel uit. Dit jaar ga ik het maar eens met kruiden proberen. Die kunnen wel een beetje zon verdragen. En wat is er lekkerder dan verse kruiden uit de tuin !!! knippen. Ik ruik de geur van aardappel schijfjes in de oven al met rozemarijn, knoflook en een goede olie. Hmmmmm.

1 opmerking:

  1. Leuk om eens op je balkon te kijken.
    Ik had aan de zijkanten tegen de inkijk bakken met klimop maar die zijn helaas halfdood. Bamboe wil niet op een overdekt balkon, wat nu? Taxus is mooi maar de besjes zijn giftig. Helaas alleen ochtendzon. Heeft iemand een goeie tip? groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...