donderdag 27 mei 2010

Hoekjes in huis......mijn verzamelingen.




A whole lotta Rosie..... waar was ik gebleven ? Rozenservies, rozendozen, rozenstof enz. enz. Ik beloofde mijn rozenverzameling te laten zien een paar posts geleden

   
  


Mijn rozenverzameling vorm ik om naar hoekjes in huis. Want wat is er nu leuker dan met je net verworven nieuwe aanwinsten rond te lopen in huis net zo lang totdat er een hoekje ontstaat wat weer even mag blijven. Dit "hoekje" is een stilleven op onze eettafel voor de spiegel. 


Het rood-witte servies is een vondst van de kringloop. Nu lijkt het natuurlijk net alsof ik daar altijd iets van mijn gading vind maar 9 van de 10 keer is het helemaal niets en sta ik met een lege tas en een volle portemonnai weer buiten. Maar soms zijn er van die vondsten waar ik helemaal blij van wordt. Het servies bestaat uit 3 dinerborden, 5 diepe borden, 2 schalen, 1 kop en schotel en een juskom. Op het servies een postkoets als tafereel en lijkt erg op het Dickens servies van Wedgwood (hier heb ik ook wat delen van) maar is het niet.



Twee geurzakjes met rozen zijn een cadeautje van een vriendin en passen hier mooi in het sfeertje. In de schalen het kop en schotel een paar oude gehaakte kleedjes en een verzilverde taartschep.


Neprozen in ecru en hardrose van de Action,  twee kop en schotels ook van mijn rood/witte servies verzameling en een kipje. Allemaal uit de kringloop.


De vijfarmige kandelaar (kringloop) met natuurlijk rose kaarsen.






Ook het rose kannetje komt, ik durf het bijna niet meer te zeggen, bij de kringloop vandaan. Nu staan er nep anemoontjes in maar meestal echte roosjes. Een schattig oud kannetje waarin de kleur rose langzaam verloopt naar iets donkerder rose.



Zomaar spontaan ontstaan er dit soort stillevens, een beetje schuiven, een beetje veranderen en dan opeens staat het er. En blijft het vaak heel lang zo staan. Gewoon omdat ik er van kan genieten zoals het er staat.
Voor mij klopt het dan gewoon, en mag het blijven zoals het is.

11 opmerkingen:

  1. Nou Marja, ik zit hier te genieten hoor, heel herkenbaar en heerlijk dat getuttel net zo lang tot dat het naar je zin is. Heb jij dat nou ook, je schuift wat en gaat het dan van allerlei verschillende kanten bekijken of het sfeervol overkomt. Uren gaan daar in zitten maar heerlijke uren die zoveel vreugde geven. Heerlijke sfeerhoekjes laat je zien en ik kan me voorstellen dat het dan voorlopig weer zo mag blijven. Enne....je vindt nog al eens wat moois zeg bij de kringloop, geweldig gewoon.
    Je hebt een heerlijk warm en gastvrij huis lijkt me als ik het zo bekijk.

    Fijne avond,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. denk erover om ook eens naar de kringloop te gaan als ik al die mooie spulletjes zie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heerlijk. Ik ben sinds kort weer aan het "etaleren". Mijn mooie spullen na járen weer uit de doos gehaald en ik geniet ervan. Het verhuisd alleen nu nog steeds van links naar rechts.... maar dat mag de pret niet drukken. Wat mooi is blijft, wat nèt niet mooi, gaat gewoon weer aan de wandel!!

    Ik vind je stilleven op je tafel met die spiegel prachtig. Je blijft steeds wat anders tussen de mooie spullen zien. En leuk dat je zoveel moois bij de kringloop kan vinden, hè! Gewoon een sport op zich!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig zulke hoekjes!!!
    de kringloop winkel hier is echt helemaal niks hoor!!
    Dan hebben we Klein Waterlooplein, daar kun je nog weleens iets leuks vinden.
    Denk dat je voor echt mooie spulletjes toch echt naar een klein dorp moet.
    Maar jij hebt er weer iets mooi's bij.
    Het ziet er gezellig uit hoor!!

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Marja, meid wat is het toch prachtig bij je, ik vind dat altijd zo mooi hoe mensen dekreren kunnen, ik kan het helemaal niet, tis maar een saaie boel bij mij :))) aar ja, je kunt ook niet alles niet waar? prachtig, ik kom graag naar je vlg ronde kijken, liefs van mij, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I just LOVE the little corners in your home...just the way they stand too!!!
    Your blog is beautiful and I've really enjoyed my visit :)

    Your photography is enchanting, maybe that is due to your wonderful photo subjects :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hay Marja,

    Wat heerlijk dat frutselen en tuttelen in je huis..en je spulletjes verplaatsen...
    En dan mooie sfeerhoekjes maken, het ziet er beeldig uit hoor.
    En je foto's zijn eveneens beeldschoon, mooie warme kleurtjes.

    Zonnige groetjesm
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik ben fan van je rozenhoekjes hoor Marja, je kunt mij niet lang genoeg door gaan met deze serie. Tsja die kringloop hè...idd 9 van de 10 keer vind je er niets, maar net die 10de keer toen je dacht ik ga niet meer...stond daar...en je bent weer verslaafd.
    Van de week was ik er met B. we wilden allemaal verschillende keukenstoelen hebben. Ik moet me dan inhouden want B. is altijd zeer doelgericht en schiet helemaal in de vlekken als ik een klein roze gietijzeren poppenledikant voor 1,50 beet pak. Ik heb het maar laten staan....Het is dat ik die stoelen onmogelijk in mijn eentje mee naar huis kreeg..hihihi.
    Ik ben nu bij iedereen aan het bijlezen, wat een werk, hopelijk is het morgen weer rommelmarkt weer, maar het ziet er niet goed uit :-( Nog een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige verzameling. Rozen zijn toch echt wel de mooiste bloemen.
    Grappig die vijfarmige kandelaar heb ik ook. Twee zelfs. Twee verschillende jaren gevonden op dezelfde rommelmarkt. En ja dat van die volle beurs en lege tas bij de kringloopwinkel ken ik maar al te goed, gebeurt mij ook vaker wel dan niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Marja
    Du zeigst wieder so prächtige Bilder ..
    diese Farben begeistern mich sehr, und Du hast alles wunderbar für's Bild arrangiert.
    Herzliche Grüsse
    ♥☼♥Barbara♥☼♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een genot om al jouw rozen hoekjes te bekijken , altijd denk ik , ja dat zou ik ook wel willen doen .
    Een goed teken hè ??
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...