maandag 20 juli 2009

Bloei.

Vorige week zijn we niet veel op de tuin geweest. Er waren andere dingen te doen. Na werk even snel op de fiets om de kas water te geven maar gewerkt werd er niet. Althans niet in de tuin. Ik was vorige week druk met oppassen, werken, hardlopen, thuis en het bedenken en uitdenken van "hoe ga ik mijn droom in de praktijk brengen". Ik heb dus veel achter de computer gezeten om posters en een visitekaartje te ontwerpen zodat ik in het najaar kan beginnen met het geven van cursusse/workshops.
Meer hierover op mijn andere blogs Rosabeer en Rosabears.
Maar vandaag had ik weer tijd om naar de tuin te gaan. In het zonnetje was het heerlijk weer om onkruid te wieden. En de tuintjes liggen er dan ook weer onkruidvrij bij. Een dankbaar klusje want het knapt er altijd van op. Verder heb ik de zelf gezaaide Akelei zijn vaste plekje gegeven. 15 planten heb ik overgehouden van het zaaigoed. En ik heb ze op verschillende plekken gepoot in groepjes van 3.

Natuurlijk ook weer geoogst, de minikomkommer blijft vruchten geven, en zijn een heerlijke dorstlesser, en sommige halen het niet tot thuis. Net als de tomaten. Ze zijn zo lekker dat de cherry tomaatjes geen kans krijgen om als vulling voor de salade te dienen. Deze bloem is een minikomkommer in wording.

En in de kas ligt verstopt onder het blad de eerste meloen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat er daadwerkelijk meloentjes aan de plant zouden groeien. Ik had ergens gelezen dat je de bloemen zelf moet bevruchten met een penseeltje. Maar de bijen hebben toch hun werk gedaan.


Deze bloem ken ik niet maar stond verscholen tussen de bessen struiken mooi te zijn.

Dit kleine gipskruidachtige bloemetje doet het leuk in de zinken teil.






Wat kan een tuin al groeien in nog geen 4 maanden. Hortensia, rozen, Phlox, Geranium, Vlinderstruik, Lavatera, Malva, Cosmea en nog veel meer geven de tuin al heelwat kleur.








De Lobelia's zijn een hele bos geworden en doen het goed in het oude emaille teiltje op tafel.








4 opmerkingen:

  1. Inderdaad! Wat is alles toch flink gegroeid. ik had dat echt niet verwacht :-D, maar jullie zijn van die harde werkers! Heerlijk dat alles ook zo lekker is, maar ik geloof echt dat er maar weinig gaat boven groenten zo vers uit je eigen tuin. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een feest is het...iedere keer weer opnieuw! Er gaat niks boven groeten uit eigen tuin, zooo lekker!! Wat is er weinig nodig om je gelukkig te voelen, niet??
    Wij aten de eerste krieltjes uit eigen tuin.....zaaalig!!
    Die bloem die je niet kent....zou het Grootmoeders oorbel kunnen zijn?Lijkt er wel op!!
    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke tuin! En het is inderdaad allemaal behoorlijk gegroeid. Onze volkstuin is ook in aantocht, waarschijnlijk dit jaar al. Ik heb er alleen nog niet zo heel veel verstand om groenten te kweken, dus misschien kom ik je nog wel om tips vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet inderdaad hard werken om na 4 maanden al zo'n volle tuin te hebben! Leuk hoe de meloen groeit in de kas. De zinken potten met kruiden staan ook zo mooi. Dit is voor moestuinders toch de leukste tijd van het jaar..

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...