maandag 25 mei 2009

Werken en genieten.

Weer een tuinweek achter de rug met veel mooi weer. En zon en regen laat alles in de tuin groeien en bloeien. Dit kleine zitje is achter de grote kas. Een echt genietplekje.
De Afrikaantjes zijn verspeent en uitgeplant langs de rand van het pad. De slakken hebben ze helaas ook al gevonden en hebben vast een feestmaal gehad. Bij, wat er nog over was, heb ik nu maar slakkenkorrels gestrooid.


Lobelia's beginnen ook al behoorlijke polletjes te vormen, die gaan deze week nog naar buiten.



En jawel de eerste komkommer.


Heelveel bloemen in de Courgette, dat worden heel wat pannetjes courgettesoep.





We hebben in het weekend weer een wat nieuwe planten aangeschaft om de tuin ook dit jaar al wat kleur te geven.





Een overzicht van de twee tuinen die we helemaal vol willen gaan zetten met bloeiende planten.



De Hosta in de zinken waskit doet het weer prima. Hier blijven de slakken, tot nu toe, vanaf.



De bramenstruiken bloeien overdadig en worden druk bezocht door bijen, wespen en vlinders. Ik ben al potjes aan het verzamelen voor de jam.


Aardbeien, tuinbonen, bietjes, snijbiet, radijs en prei. En nog wat stokroos en lupine.








2 opmerkingen:

  1. O, wat een prachtig plekje aan de waterkant!
    Het moestuinseizoen gaat nu echt beginnen he, het ziet er allemaal super bij jullie uit.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had nog niet eerder opgemerkt dat jullie hier ook weer zo heerlijk aan het water zitten. En iedere keer zit ik met verbazing (en ook wel een beetje schaamrood ;-) te kijken hoeveel werk jullie nu weer verzet hebben. Wat wordt het schitterend. Het weer zit jullie gelukkig ook erg mee, want het is natuurlijk hard genoeg werken, daar heb je niet iedere keer ook nog regen bij nodig, hoewel die enorme plens van vannacht hier de tuin toch goed gedaan heeft.
    O ja, ik zie hier geen teller (counter) staan, misschien maar gelukkig. Ik hoorde van Jayne van Country cottage chic dat blogger haar hele blog verwijderde omdat via die counter malware verspreid werd.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...