vrijdag 10 april 2009

4 april t/m 10 april






Week 2



De hele week en vorige week ben ik net zo vroeg wakker als de vogels, de tuin spookt door mijn hoofd. Gelukkig wel op een positieve manier, er zijn steeds nieuwe ideetjes om de tuin in te richten en blijkbaar werkt dat het beste 's morgens vroeg. Deze week hebben we eerste slaplantjes gepoot, tomaten, een druif, krulandijvie en paprika. En dat allemaal in de kas want het is natuurlijk wel leuk wanneer je ook meteen iets ziet groeien.



Dit is de bloesem van de abrikoos die in de kas groeit.



Zaterdag, een nieuw werkweekend is aangebroken en het weer is ons zeer gunstig gezind. Weer koppelen we de aanhangwagen aan en gaan een vrachtje planten en buxus uitscheppen. Ik was gisteren met mijn koekblikje (zo noem ik mijn eigen kleine autootje) richting camping geweest en had er met moeite 7 grote vuilniszakken met buxus in gepropt. en vandaag gaan we er nog een aantal halen zodat we morgen weer kunnen uitplanten. We nemen ook de twee hortensia's mee die ik vorig jaar van iemand hier uit het dorp gekregen had en uiteindelijk zijn dus weer terug na een kleine omzwerving in het dorp waar ze vandaan kwamen. Ik hoop niet dat ze er teveel schade aan overhouden want het zijn prachtige volwassen planten met magenta kleurige bloemen. Ze krijgen een mooi plekje bij het terras. Op de terugweg halen we nog 60 buxusstruikjes op bij de kweker want we kwamen er toch wat te kort voor de twee vakken. Zaterdag uitscheppen en zondag uitplanten. Dit werkt prima. Gelukkig is de grond nu droger dan vorige week dit werkt een stuk sneller en is veel minder zwaar. De contouren van de tuin worden nu echt zichtbaar. De 4 grote buxusvakken zijn na een dag hard werken bijna klaar.

De Hortensia zoals ie vorig jaar bloeide in . En nu maar hopen dat ze het hier net zo goed gaan doen. De buxusvogels hebben een plekje gekregen aan het uiteinde van de paden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...