dinsdag 2 december 2008

Ik ben er weer.

Ik ben er weer. Mijn laatste post heb ik op 19 november geplaatst en zonder veel motivatie. Niet dat ik niet blij was met de Award van Catharina maar de moed en inspiratie ontbrak mij op dat moment om er iets meer aandacht aan te besteden. Eigenlijk zat ik al een hele tijd niet lekker in mijn vel. Dat had natuurlijk zijn redenen. Maar ook met alle liefde en aandacht die ik van mijn naasten kreeg werd het er niet beter op. En dan word het tijd om de hulp van derden in te roepen. Ik dacht het te vinden met behulp van een haptonoom, maar hierbij kwam zoveel onverwerkt verdriet te voorschijn dat het een neerwaartse spiraal werd. En dat kan toch zeker niet de bedoeling zijn. Ik weet wel dat daar vaak de oorzaak van een probleem ligt (en ik spreek uit eerdere ervaring) maar daar had ik nu net even allemaal geen zin meer in. Ik wil juist vooruit kijken. Er zijn zoveel mooie dingen om van te genieten maar dat ging gewoon niet. Het verleden is geweest, dat moet je een plekje geven. Al ga je op je kop staan je kunt het niet meer veranderen. Dus na 2 maanden tegen de wind in knokken heb ik toch besloten om met behulp van medicijnen mezelf beter te gaan voelen. Alleen het nadeel van dit soort medicijnen is wel dat je je vaak eerst rotter gaat voelen. En dat gebeurde dan ook. Langzaam aan gaat het medicijn zijn werk doen en begin ik weer zin te krijgen in het dagelijkse leven en, het allerbelangrijkste, er ook van te genieten. Nu heb ik lang getwijfeld om hier een post aan te besteden. Maar er zijn vast wel mede blogster die dit herkennen. Ik heb te lang gewacht met denken dat het vanzelf wel weer goed komt en daarmee doe je jezelf en ook de mensen in je naaste omgeving te kort.
Langzaam begint er wat kerstsfeer in huis te komen. Hoewel we dit jaar geen Sinterklaas vieren, onze kleinzoon is nog daar nog net iets te jong voor, wachten we met de boom tot na 5 december.
Maar deze kleine beeldjes vond ik een aantal weken terug alweer bij de kringloopwinkel en ik vond ze zo lief dat ik ze meegenomen heb en ook alvast neergezet. Ze passen uitstekend bij mijn roodwitte servies.









Ook de harten komen bij dezelfde kringloopwinkel vandaan en zijn ook weer helemaal mijn ding. Ik beloof jullie dat op de volgende foto mijn zilver gepoetst zal zijn.




12 opmerkingen:

  1. en ja hoor daar ben je weer..en weer met prachtige foto's en een herkenbare tekst! We hebben allemaal wel eens hulp nodig..je bent juist sterk als je er om durft te vragen!! Liefs, sylvia extra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde je al gaan mailen, want ik vermoedde al zoiets. Ben blij dat je er toch weer bent en ook dat je er bent met allemaal mooie plaatjes. Je banner vind ik geweldig en je beeldjes en harten van de kringloop zijn ook mooi. Genieten dus van de mooie dingen van het leven, maar ja, dan moet dat dus wel gaan. Ik hoop dat je weer op de goede weg bent Marja! Wat goed van je dat je alvast deze stap gezet hebt. Ik wens je veel sterkte, dikke kus, L.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What doesn't kills you makes you stronger!!!
    Fijn dat je er weer bent, en ook meteen weer met prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wonderful pictures! love those dolls!!!
    hugs
    vivian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar dat je zo in de lappenmand zat. En ik ben blij dat het al weer wat beter gaat.

    Wat een mooie banner heb je zeg!
    En de spulletjes van de kringloop zijn ook helemaal leuk.

    Succes cerder.
    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely hearts!!! I love them!
    Have a nice week end!
    Hugs,

    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Marja
    Ik werd verliefd op haar twee beeldjes! Ze zijn zo mooi! Blij dat je weer aan post!
    Kussen
    Malu

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben ik blij dat je er weer bent en wat een schattige beeldjes en hartjes!! Onze krinkloop heeft nooit van dat mooie spul snik, snik. Enne chapeau, maar dat wist je al wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Marja ,
    Het ongelukkige gevoel wat jij beschrijft daar zit ik al ruim een jaar in .
    Vorig jaar overleed mijn moeder en daarna ging het mij bergafwaards .
    veel onverklaard leed uit mijn jeugd waar mijn moeder geen antwoord op wilde geven .
    Het afgelopen jaar is er een van ziekenhuis in en uit en een massa aan pillen is het gevolg daar van .
    Nu pas ben ik weer op de goede weg .Ik hoop dat het voor jou sneller in gang gezet wordt .
    In ieder geval heb je een mooie banner en prachtige kerstversiering gescoord .
    Lieve Marja , koester het geen waar je blij van wordt !
    Ik denk aan je !
    Lieve groetjes van Catharina / Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjeetje... Marja ik schrik van je berichtje.
    Gelukkig dat de medicijnen nu aanslaan...en dat je weer wat lichtpuntjes ziet!

    Groetjes,
    Petra(puck) picasa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een narigheid Marja. Het leven is soms niet wat je er van hoopt .. We komen allemaal beschadigd uit de strijd en soms is het heel verstandig om om hulp te roepen! Ik wens je alle goeds toe en hoop dat het weer bergopwaards met je gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve Marja,

    he meid hoe herkenbaar!
    ook na het overlijden van mijn beide ouders bleef ik achter met vele vragen en onverwerkt verleden.....en krijg nu dus geen antwoorden meer...
    Ook ik heb toen diep gezeten,wilde niet aan de medicijnen maar uiteindelijk moest het wel.
    En zoals je zegt,het verleden kun je niet veranderen maar het heden wel..dus kom op meid stap in het heden en laat maar los......anders gaat het ook nog je heden bepalen!

    Toch ben ik dankbaar voor die zware tijd,het heeft me veel geleerd,en hopelijk kun jij straks ook zo achterom kijken.
    Zoals ik je schreef heeft mijn poppenhuis mij nieuwe inspiratie gegeven en rust,dus ik hoop dat dat voor jou ook geld en je zo weer langzaam omhoog krabbelt.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel ........en je weet het he als je me nodig hebt hoor ik het graag!

    liefs karin

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...