zondag 28 september 2008

Zonnig weekje








Hallo allemaal daar ben ik weer, hebben jullie ook zo genoten van het prachtige herfstweer van de laatste dagen ? Wij in ieder geval wel, vrijdag had Hans een vrije dag genomen en zijn we er maar weer eens lekker op uit getrokken. Rugzak, boterhammetjes, drinken, wat te snoepen, een wandelkaart van de Amsterdamse waterleidingduinen en fototoestel mee, wandelschoenen aan en de paden op de lanen in. En deze keer niet eens zo heel erg vroeg maar na de koffie. Het was rustig op deze doordeweekse dag en we waren nog geen 10 minuten aan de wandel of de eerste damherten lieten zich al zien.


Dit vrouwtjes damhert lag heerlijk van het zonnetje te genieten en we konden haar daardoor op de gevoelige plaat vastleggen. Toen pa damhert arriveerde was het met de rust gedaan en vertrokken ze samen.


Het is bronsttijd en het burlen van de herten was daarom ook veelvuldig te horen.



Dit eekhoorntje konden we nog net op de foto zetten, hoe meer je naar buiten gaat hoe meer je gaat letten op afwijkende kleuren, bewegingen en geluiden. Op een bepaald moment herkende we het geluid van het schuren van het gewei van een hert langs de takken van de bomen. Na wat gesluip van ons door het struikgewas kwamen we oog in oog te staan met een roedel van wel 10 damherten.


Dit zonnige plaatje is Zandvoort, waar we op het terras van het pannenkoekenhuis de Duinrand onszelf trakteerden op een heerlijk broodje en een cappucino. Nee geen pannenkoek deze keer we hebben er de laatste tijd voor het klusteam, en vorige week (weekendje weg met de kids) op Texel zoveel gebakken dat we er even genoeg van hebben. Maar een broodje brie met walnoten en honing was zeker geen verkeerde keuze.
Vast 1 van de laatste bloeiende rozen, maar ik vond vooral de combinatie van de rozenbottels en de roos wel een plaatje waard.
Paddenstoelen zo groot als pannenkoeken.


Een koolmeesje. En dit is ook een paddenstoel (volgens mij een boleet maar degene die het weet mag het zeggen), om een beetje een idee te krijgen van de grootte let even op het blauwe bloemetje van het vergeet me nietje. Al met al weer een dag waarop we genoten hebben van dit prachtige gebied. Voor degene die in de buurt wonen en het gebied niet kennen een aanrader. Zelf starten we altijd bij 't Panneland (ingang Vogelenzang), een restaurantje helemaal in de stijl van het buitengebeuren een Seasonswaardig gebouwtje een soort van boshut. 's Winters gezellig binnen bij de open haard en met mooi weer een groot terras buiten. Zal daar zeker ook eens wat foto's maken voor jullie.

F.T.O.W.

Alweer een paar mooie vondsten gedaan bij de kringloopwinkel, nou eigenlijk ben ik er deze week bij drie geweest en heb ik er bij twee wat gevonden. Allereerst vond ik deze blauwe juskom en schaal. Ik vind zelf de patronen op het servies heel mooi. Deze komen in mijn blauwe hoekje in de keuken te staan.


In de andere kringloop vond ik nog deze twee kop en schotels die ook weer prima passen bij de rest van het blauw. Er gaan weken voorbij dat ik geen blauw tegenkom (tenminste niet het blauw wat ik zoek) en nu in 1 week zomaar 4 nieuwe aanwinsten.

En alweer met een fijn gedetailleerd motiefje.



En verder vond ik ook nog weer een grote glazen stolp en was wel een stukje uit de hals maar wanneer ie straks weer gevuld is met kant en band of andere frutsels zie je daar niets meer van. Ook nog een glazen taarschaal gevonden op voet en een oud kinderboek maar daar heb ik nu even geen foto's van. Weer een goede kringloop week met mooie vondsten.
Morgen weer een stukje op mijn Rosabears blog want ik heb deze week ook nog twee beertjes afgemaakt.


Tot morgen.



9 opmerkingen:

  1. Wow prachtige foto's. Wat een prachtig natuurgebied zijn die Amsterdamse waterleidingduinen.
    Gefeliciteerd met de vondsten. De kop en schotel zijn leuk. Ik hoop zoiets ook nog eens in het rood of bruin te vinden.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je rijden! Ik hou van de doe! Love
    Malu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto´s zijn mooi! Vooral die eerste van dat hert met gewei.
    En je hebt een goede week gehad in de kringloop. Ik ben wel jaloers op jullie hoor. Ik kom dat soort dingen toch maar zelden tegen (of tegen een prijs die de lol er een beetje van af haalt). Nou ja is mijn lief ook weer blij dat ik niet zo veel troep (zijn woorden natuurlijk) het huis in breng.
    Fijne week en groetjes, M

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk herfstweer, ik geniet er ook van! Zelfs als je binnen zit doet zo'n herfstzon op een herfstboeket veel. Ik geniet ook iedere dag van de kleuren van de tuin, wij hebben een boom, een cessus, die nu iedere dag verkleurt, ik word daar helemaal lyrisch van en kan niet laten er iedere dag tenminste 1 keer iets van te zeggen, tot grote ergernis van de kids, die zoiets maar stom vinden. Ja, ja, we weten het wel, daar heb je haar weer! Des te leuker is het om je hier onder gelijkgestemden te bevinden. De omgeving van Vogelenzang deden wij ook veel aan toen wij in Leiden woonden, prachtig daar en je hebt ook weer prachtige foto's gemaakt. Op mijn laatste boswandeling, vorig weekend, kreeg ik ook ineens de behoefte om me toch eens meer in de paddestoel, de zwam, de boleet en wat dies meer zij te verdiepen.
    Jij hebt weer prachtige vondsten gedaan. Ik moest iets hebben van de zolder, waar je met een polsstok nog niet meer over de troep kon, dus al zoekende heb ik direct maar eens 'even' opgeruimd; straks de kringloop bellen, er staat weer 4 kuub voor ze klaar. En dat is nog maar het topje van de ijsberg!
    Heb je gezien hoeveel leuke reacties ik kreeg op Violet? Ik ben natuurlijk nog steeds helemaal in de 7de hemel, vond niet dat het stukje haar en jou helemaal recht deed, omdat mijn gevoel daarbij toch niet gemakkelijk onder woorden te brengen is. Ze heeft een heel mooi plekje, schuin tegenover mijn pc, dus ik geniet heel veel en vaak van haar! Nogmaals ontzettend bedankt! Ik ben alweer benieuwd naar je volgende werkstukken! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hei Marja!
    So BEAUTIFUL photos!!!I love animals and those deers are adorable and your china, I only say: aah:)
    Groetjes Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's heb je weer gemaakt, om jaloers op te worden!
    Je vondsten zijn prachtig, dit kom je bij onze kringlopen ook niet meer vaak tegen. Je staat er weer bij hoor op m'n blog! En ach, we zien wel of we nog meer gelijkgestemden mee kunnen krijgen voor de F.O.T.W., ik vind het zomaar leuk om te doen en als er mensen zijn die mee willen doen dan vind ik dat alleen maar geweldig leuk! Maar hardstikke leuk dat je weer meedoet! Ik ga nu even bij je beertjes kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie omgeving daar en de foto's zijn ook prachtig. Als je het over Amsterdam (en de Randstad) hebt dan verwacht je niet zoveel groen en dieren die in het wild leven.
    En dan ook nog die leuke kringloopvondsten!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat we elkaar weer "gevonden" hebben in blogland.
    Tuurlijk is het goed dat je mij linkt, doe ik ook met jou :)
    Wat een prachtig natuurgebied heb je ons laten zien, de foto's zijn erg goed gelukt ! M'n vriendin woont in Haarlem en als we haar weer eens gaan bezoeken kunnen we daar misschien ook eens gaan wandelen.
    Over jouw kringloop aankopen zullen we het maar niet hebben :) wie vindt er nou nog zulke mooie dingen, lucky you !!!
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi gebied is het daar!
    Daar zou ik ook best wel eens willen wandelen.Zeker als je er zulke mooie dieren tegen komt.
    En je vondsten in de kringloop,geweldig. Zoiets zie je bij ons echt niet.Je hebt weer geboft!Ik was er vandaag nog, maar weer niks leuks.Ik vind vaker iets op rommel/kindermarkten.Maar afgelopen zondag, was het bijna alleen speelgoed.Maar niet getreurd, wie weet.......

    Ik geniet intussen van jou vondsten, en de foto's daar van !!!
    Is ook heel leuk !!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...