maandag 21 april 2008

Amsterdamse Waterleidingduinen



Zondagmorgen vroeg, hoe vroeg??? Heel erg vroeg.
De wekker loopt af om 5.30 uur, en dat voor de vrije zondagochtend. Zijn we een beetje gek zeggen we tegen elkaar of gaan we er toch maar uit. Ik draai me om en denk bij mezelf wel doen, niet doen. Maar door de openstaande deur horen we de vogels een waar concert geven en dat is de reden om er toch maar uit te gaan want als ze hier midden in de woonwijk al zo fluiten hoe zal het dan in Vogelenzang zijn. Vlak voor de parkeerplaats bij het omgaan van de bocht hebben we de eerste 4 reeen voor de auto, niets aan de hand hoor we zitten al in het gebied en hard rijden is hier niet mogelijk we hadden ze al zien staan, onze dag kan eigenlijk al niet meer stuk. Om 6.30 uur rijden we de dan nog uitgestorven parkeerplaats van de AWD op, dit keer zijn we echt eens de eerste bezoekers. We trekken onze wandelschoenen aan, pakken camera en verrekijker en gaan op pad.
We wandelen hier vaker en proberen dan hier te zijn wanneer het licht begint te worden omdat je dan de meeste kans maakt om wild te zien en dat zien we vandaag heelveel, zeker 60 reeen tellen we, konijntjes, heel veel verschillende soorten vogels ze doen in deze tijd van het jaar zo hun best doen om de vrouwtjes te imponeren met hun gezang geweldig.
De rust, de geur, de geluiden, het licht alles is anders in de vroege ochtend.
Vossen hebben we wel gezien op onze eerdere wandelingen maar dat was meestal in een flits, ik zie iets roods wegschieten zou het er 1 zijn, na even wachten komt hij weer te voorschijn en kunnen we wat foto's van hem maken.
Helaas was de afstand toch nog iets te ver alhoewel we een aardige lens op de camera hebben maar het is gelukt foto's van de onze eerste vos.
Als beloning trakteren we onszelf op een heerlijke cappuchino in 't Panneland, een boshut gezelig met open haard ingericht knus en sfeervol, hoort helemaal bij het buitengevoel.
Mochten jullie eens in de buurt zijn van Noordwijk/Zandvoort en van de natuur houden een echte aanrader.

Sundaymorning early, very early. The alarmclock wake us at 5.30 and at 6.30 we park the car and go for a walk in our favourite nature-area the Amsterdamse Waterleidingduinen. It was a beautiful day the birds are singing there best song to impress the womenbirds and we saw a lot of deers too, about sixty we count. And we also saw our first fox in the wild.

Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. was het panneland al zo vroeg open dan? of hebben jullie echt uren gewandeld, het is wel vroeg opstaan maar je wordt dan wel beloond met zoveel moois, de natuur is dan echt op z`n mooist, helaas ben ik zo een die er `s ochtends echt niet uit kan komen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige fotos van de reeen , t moet een hele ervaring zijn om daar zo vroeg te kunnen zijn.. De laatste keer dat ik daar zo vroeg was was 25 jaar geleden na een nachtje doorhalen ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vogelenzang...ik heb er mooie herinneringen aan. Toen wij nog in Leiden woonden gingen we er vaak wandelen, maar nooit zo vroeg en ik begrijp nu dat we daar spijt van mogen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...